دست ورزی و شناخت حواس با عضو مربوط به آنها
نشان دادن تبدیل هوای پاک و سالم به هوای آلوده و ناسالم و
گفتوگو در مورد عوامل آن با انجام آزمایش
دختران با گروهبندی شدن و گرفتن کتاب مشخص در راه پژوهش،قدم گذاشتند.
دانش آموزان در مبحث انواع باد با کارایی وسایلی مثل فرفره و بادنما و بادسنج آشنا شدند
با آزمایشهایی که دانشمندان کوچک انجام دادند
دمای آب سرد و آب گرم و دمای محل آزمایش را اندازهگیری کردند و
با مشاهده ی حرکت جیوه در شرایط مختلف ،کارایی آنرا کاملتر متوجه شدند
با آزمایش فوت کردن به بطریهای خالی و پر از آب دختران توانستند
صدای نازک و کلفت(زیر و بم) درست کنند،
دختران توانا با وسایل سادهی کش،مداد و کتاب صدای زیر و بم را آزماش کردند
و کلی هیجان داشتند
دختران توانمند در حال انجام ادامهی کار پژوهش
با هدف دقت و همکاری و همفکری در گروه
با درست کردن این وسیله تصفیه مرحله به مرحلهی آب توضیح داده شد .
پس قرار شد در مصرف آب اسراف نکنیم.
دختران پرتلاش مشغول باد کردن مخزن ماشین بادی خود هستند تا آماده مسابقه شوند.
در مبحث خوشمزهی دانهها به تفاوت و شباهت دانهها و انواع دانههایی
که دارویی هستند و دانههایی که از آنها روغنگیری میشود؛ پرداختیم
دختر توانا ، با خیس کردن دانه
اجزای تشکیل دهندهی آن و کار اساسی اجزا را برای دوستان خود نمایان کرد
صحبت در مورد سرگذشت زندگی لاکپشت یکی از دختران گل پایه دوم
صحبت در مورد مرغ عشق دو تا از دانش آموزان هنرمند با هدف اینکه
مشاهده کنند و یادگیری بالاتر رود و در ذهنشان یادگار بماند.
دختران با دقت به کارت مراقبت نوزادان و واکسیناسیون آنها
توانستند کارت سلامت نوزادی خود را درست کنند تا مراحل رشد خود را بسنجند
روانخوانی و انجام مجلات رشد به صورت تکی و گروه
دختران با مشاهده کلیپهای آموزنده از زندگی جانداران ،
توانستند چرخهی زندگی جانداران را به خوبی یاد بگیرند
بعد از شناخت حالتهای ماده، تاثیر گرما و سرما روی ماده را آزمایش کردیم
و بهکلی نتایج به یاد ماندنی و خوشمزه رسیدیم
بعد درست کردن ژله ؛ تاثیر گرما روی بستنی و ژله و کاکائو را باز آزمایش کردیم
و تغییر حالت ماده را بر اثر سرما و گرما مشاهده کردیم